نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی

نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
 

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





طرح توجیهی چیست و چه بخش هایی دارد و در چه مراحلی نوشته می شود؟

 

طرح توجیهی در حقیقت مجموعه ای است از مطالعات و محاسباتی که قرار است انجام شود تا مشخص شود که آیا امکان ارایه شدن یک ایده وجود دارد یا خیر. به عنوان مثال در صورتی که شما به عنوان یک تجارت بخواهید یک ایده را پیاده سازی کنید (مثلا در صورتی که بخواهید یک فرآورده مخصوصی را تولید کنید و یا این که خدماتی را ارایه دهید) باید قبل از هر چیزی بفهمید که آیا ایده مورد نظر پیاده شدنی هست یا خیر. در صورتی که این ایده پیاده شدنی نباشد در حقیقت شما وقت و هزینه زیادی را برای این کار تلف می کنید بدون این که به نتیجه ای برسید. از این رو برای این که درک کنید که آیا این طرح خامی که در ذهن شما وجود دارد پیاده شدنی می باشد یا خیر؛ بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که تضمین کنید که هزینه و زمان و انرژی را که برای انجام این طرح مصرف می کنید به هدر نمی رود.

 

به عنوان مثال در صورتی که شما بخواهید یک محصول مخصوص را تولید کنید، به عنوان مثال یک کارخانه تولید کفش به راه بیندازید باید به این فکر کنید که آیا تعداد کارخانه هایی که در این راه رقیب شما هستند چقدر است و یا این که قیمت هایی که در بازار وجود دارد چقدر است و مواردی از این قبیل. در غیر این صورت موفق نخواهید شد کارتان را آن طور که می خواهید به پایان برسانید و در صورتی که اصطلاحا بی گدار به آب بزنید مجبور می شوید بخش زیادی از زمان و هزینه و انرژی خودتان را صرف کارهایی بکنید که برای تجارتتان هیچ فایده ای ندارد!

اجزای اصلی طرح توجیهی کدامند؟

طرح توجیهی دارای سه بخش اصلی و کلیدی می باشد. این سه بخش به قرار زیرند:

بخش اول: بخش تحلیل و بررسی کردن بازار

شما باید سعی کنید تا در این بخش بررسی کنید که شرایطی که بازار دارد به چه صورتی است و بر این اساس باید سعی کنید تا مشخص کنید آیا پروژه ای که می خواهید انجام دهید می تواند نیازهایی را که در بازار وجود دارد برآورده سازد یا خیر. در این بخش شما وظیفه دارید تا شرایط بازار را از نظر کاری که می خواهید انجام دهید (که ممکن است تولید کردن یک فرآروده جدید و یا ایجاد کردن خدمات جدید باشد) مورد بررسی قرار دهید و بررسی کنید که آیا پروژه شما با شرایط فعلی که در بازار وجود دارد هماهنگی دارد یا خیر. در صورتی که چنین هماهنگی وجود نداشت شما نمی توانید انتظار داشته باشید که پروژه تان موفق شود.

بخش دوم: بخش بررسی های تخصصی و فنی کار

در این بخش شما باید بررسی کنید که از نظر تخصصی و فنی آیا توانایی انجام دادن این کار را دارید یا خیر. به عنوان مثال وقتی که شما می خواهید یک کارخانه جدیدی تاسیس کنید که یک محصول جدیدی ارایه کند در این بخش شما بررسی می کنید که آیا از نظر تکنولوژی این توانایی را دارید که چنین محصولات جدیدی را تولید کنید یا خیر. تحقیقات نشان داده است بخش زیادی از شکست هایی که تجارت ها می خورند مربوط به زمانی است که جنبه های تخصصی و فنی طرح توجیهی را در نظر نمی گیرند. در صورتی که شما از نظر تخصصی و فنی کاری را که می خواهید انجام بدهید بررسی نکنید به هیچ عنوان نمی توانید انتظار داشته باشید که کارتان به نتیجه می رسد. افرادی که کارآفرینان و مدیران تجارت ها هستند معمولا برای خودشان رویاهایی دارند. این افراد در برخی از موارد این رویاپردازی ها را تا حدی برای خودشان بزرگ می کنند که جلوی حقیقت و واقعیت را می گیرد. نتیجه این تفکر این می شود که این افراد به جای این که به حقیقت داستان و امکاناتی که در اختیار دارند توجه کنند به این فکر می کنند که رویاهای خودشان را پیاده سازی کنند و معمولا در این روند به ظرفیت ها و توانایی هایی که تجارتشان دارد و همچنین امکاناتی که از نظر تخصصی دارند فکر نمی کنند. طرح توجیهی در این قسمت برای این افراد بسیار مهم و ضروری است و به آن ها کمک می کند تا جنبه های حقیقی کار را مورد بررسی قرار دهند. به عبارت دیگر این افراد با بررسی کردن بخش تخصصی و فنی در طرح توجیهی به این نتیجه می رسند که آیا می توانند پروژه هایی را که در ذهن دارند به انجام برسانند یا خیر.

بخش سوم: بخش بررسی های مالی

بخش دیگر طرح توجیهی بررسی مالی پروژه ای است که قرار است انجام شود. در این بخش توانایی های مالی تجارت ها برای انجام دادن پروژه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. در این بخش مشخص می شود که آیا تجارتی که شروع به انجام دادن کاری می کند این توانایی را دارد که از نظر مالی پروژه مورد نظر برای تجارت را تامین کند یا خیر. این بخش نیز از بخش های مهم طرح توجیهی است و بررسی کردن وضعیت مالی پروژه ای که قرار است انجام شود بسیار مهم و اساسی می باشد. تجارت هایی که می خواهند یک پروژه را انجام دهند باید در ابتدا بررسی کنند که آیا تجارتشان از نظر مالی توانایی انجام دادن این پروژه را دارد یا خیر. پروژه های بسیاری هستند که یک تجارت از تمام جنبه های دیگر توانایی انجام دادن آن را دارد (به عنوان مثال هم از نظر تخصصی این تجارت توانایی انجام آن را دارد و هم این که بازار مربوطه این اجازه را می دهد) ولی به دلیل این که منابع مالی تجارت مورد نظر به میزان زیادی محدود است این تجارت توانایی انجام دادن آن را ندارد. از این رو می توان این گونه نتیجه گرفت که تجارت هایی که به این بخش از طرح توجیهی توجهی نمی کنند و نمی توانند توانایی های تجارتشان را از نظر منابع مالی مورد نیاز برای انجام دادن پروژه های مختلف به خوبی مورد سنجش قرار دهند نمی توانند در انجام دادن پروژه هایشان به نتیجه های مطلوبی برسند.

 مراحل نوشتن طرح توجیهی چیست؟

شما برای این که برای تجارتتان یک طرح توجیهی بنویسید، باید یک پروسه ای را به صورت دقیق طی کنید. تحقیقات نشان داده است توجه کردن به تمام مراحلی که شما در این پروسه طی می کنید می تواند تاثیرات زیادی بر کیفیت کار شما داشته باشد. برای این که یک طرح توجیهی خوب بنویسید معمولا شش مرحله اساسی وجود دارد که شما با انجام دادن آن ها می توانید طرح را به شیوه ای بنویسید که بتواند بیشترین کارایی را برای شما داشته باشد. فراموش نکنید این طرح توجیهی باید یکی از مهم ترین بخش های تجارت شما باشد و در حقیقت بخشی است که به شما کمک می کند تا تجارت خودتان را آن طور که باید و شاید مورد ارزیابی قرار دهید. شما با نوشتن این طرح می توانید انتظار داشته باشید که کیفیت تجارتتان بهبود پیدا کند و شانستان برای موفقیت بیشتر شود. البته نباید نوشتن یک طرح توجیهی را با موضوع مدیریت کردن بحران اشتباه بگیرید چون این دو مقوله هایی کاملا متفاوت می باشند. به عبارت دیگر طرح توجیهی برای این نوشته می شود که شما بتوانید بحران خودتان را مدیریت کنید و این تفاوت بسیار بزرگی است! از این رو توجه کردن به مراحل نوشتن طرح توجیهی باید حتما در با دقت انجام بگیرد. برای نوشتن طرح توجیهی شما باید یک پروسه شش مرحله ای را طی کنید:

مرحله اول: مامویت خودتان را دقیقا مشخص کنید!

 

اولین قدمی که شما باید به سمت نوشتن طرح توجیهی بردارید این است که برای خودتان مشخص کنید که ماموریتتان چیست؟ تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که در همین قدم اول سعی می کنند تا این کار را به درستی انجام دهند و سعی می کنند برای خودشان مشخص کنند که ماموریت اصلی که طرح قرار است بر اساس آن نوشته شود چیست افرادی هستند که شانس بسیار بیشتری برای موفقیت در کار دارند. شما باید در ابتدا برای خودتان مشخص کنید که قرار است در تجارتتان چه کاری انجام دهید؟ به عبارت دیگر در این مرحله شما برای خودتان مشخص می کنید که اصلا چرا تجارت شما وجود دارد؟ پاسخ دادن به این سوال خیلی مهم و کلیدی است و این موضوع مخصوصا زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که شما با یک مشکلی در این زمینه مواجه می شوید. در این صورت است که شما باید تصمیمات اساسی را بگیرید و بنابراین در اینجاست که اگر پاسخ این سوال را برای خودتان مشخص کرده باشید می توانید انتظار داشته باشید که کارتان درست انجام شده است! پاسخ به این سوال باعث می شود که شما هم اعتماد به نفس بیشتری برای ادامه دادن این کار پیدا می کنید و هم این که می توانید با علم به این که چرا این کار را انجام می دهید، کلیات طرح توجیهی را بهتر از گذشته بنویسید. همچنین این کار به شما کمک می کند که تصور کنید در آینده دوست دارید کجا قرار بگیرید که این موضوع خودش می تواند به روشنتر شدن هرچه بیشتر طرح توجیهی کمک کند.

مرحله دوم:  نقاط قوت، ضعف، موقعیت ها و تهدیدهایی را که در تجارتتان وجود دارد را مشخص کنید!

 

مرحله دوم این است که بعد از مشخص کردن این که هدفتان از تاسیس کردن این تجارت چه بوده است سعی کنید تا نقاط قوت تجارتتان، نقاط ضعف تجارتتان، موقعیت هایی که برای تجارتتان وجود دارد و همچنین تهدیدهایی که برای تجارتتان وجود دارد را مشخص کنید! این موضوع نیز بسیار مهم و کلیدی می باشد و توجه کردن به آن می تواند به شما کمک کند تا طرح توجیهی را خیلی بهتر بنویسید. تحقیقات نشان داده است انام دادن این کار می تواند یک دیدگاه کاملا درست و شفافی را نسبت به تجارتتان به شما بدهد و همچنین می تواند به شما کمک کند تا کارتان را خیلی بهتر از گذشته انجام دهید. این کار را در اصطلاح تحلیل SWOT می گویند که در آن S مخفف کلمه Strength به معنی نقاط قوت است، W مخفف کلمه Weaknesses به معنای نقاط ضعف است، O مخفف کلمه Opportunities به معنای موقعیت ها است و همچنینT مخفف کلمه Threat به معنی تهدیدها می باشد. وقتی که شما چنین تحلیل هایی را از تجارتتان انجام می دهید بخش زیادی از کارهایی که قرار است انجام دهید برای شما آشکار می شود و به راحتی می توانید انتظار داشته باشید که طرح توجیهی شما ابعاد مناسب خودش را داشته باشد. در این حالت دیگر شما یک نگاه احساسی نسبت به تجارتتان نخواهید داشت! به عبارت دیگر شما وقتی که به این شکل تجارت خودتان را مورد تحلیل قرار می دهید نمی توانید انتظار داشته باشید که تصمیم گیری هایی که ریشه های احساسی دارند و در بسیاری از موارد بسیار از حقیقت و واقعیت دور هستند بر روی شما و فعالیت هایی که انجام می دهید تاثیری داشته باشند. بنابراین به راحتی می توانید یک طرح تجاری موفق بنویسید.

مرحله سوم: بدنه اصلی طرح توجیهی را بنویسید!

 

سومین مرحله ای که شما برای این که بتوانید یک طرح توجیهی موفق بنویسید باید پشت سر بگذرانید این است که سعی کنید تا بعد از این که مشخص کردید که هدف تجارتتان چیست و همچنین بعد از این که مشخص کردید که نقاط قوت تجارتتان و همچنین نقاط ضعف آن و همچنین موقعیت هایی که برای تجارتتان وجود دارد و علاوه بر آن محدودیت هایی که دارید چیست؛ سعی کنید تا برای خودتان یک طرح توجیهی بنویسید که در آن تمام المان ها رعایت شده باشد. انجام دادن این مرحله در حقیقت اصلی ترین کاری است که باید انجام دهید. به عبارت دیگر در این مرحله است که شما می توانید طرح تجاری موفق خودتان را بنویسید و باید سعی کنید تا حتما برای این که کار را به درستی انجام دهید، از تمام موقعیت هایی که در اختیارتان قرار دارد و تمام ابزارهای مختلف استفاده کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است تجارت هایی که در مرحله های قبلی توانسته اند به درستی عمل کنند در این مرحله نیز می توانند آن طور که باید و شاید عمل کنند. به عبارت دیگر وقتی که شما در مرحله های قبلی به خوبی عمل کنید می توانید به راحتی از آن مرحله ها به عنوان زمینه ساز این مرحله استفاده کنید و این مرحله را نیز به درستی به پیش ببرید. از این رو انجام دادن این مرحله تنها زمانی ممکن می شود که شما بتوانید مرحله های قبلی را به خوبی انجام داده باشید. در این مرحله بر روی جنبه های منفی کار متمرکز نشوید و سعی کنید تنها حقیقت و واقعیت ها را بنویسید و بر این اساس نتیجه گیری نمایید. همچنین باید در این مرحله بر روی استراتژی هایی تمرکز کنید که تجارتتان را تقویت می کند.

مرحله چهارم: بودجه بندی خودتان را مشخص کنید!

 

مرحله چهارم این است که سعی کنید بودجه بندی را که برای انجام دادن کار مورد نیاز دارید مشخص کنید. در این حالت شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا بودجه بندیتان به گونه ای باشد که تجارت شما به راحتی توانایی تامین کردن آن را داشته باشد. به عبارت دیگر در صورتی که بودجه بندی تجارت شما به شیوه ای باشد که نتوانید آن را تامین ممکن است شانس شما برای موفقیت خیلی کم شود به این دلیل که حتی در صورتی که با استفاده از روش های مختف دیگر بتوانید این بودجه بندی را تامین کنید ممکن است به دلایل دیگری به مشکل بخورد کنید (همیشه بودجه بندی هایی که شما برای تجارتتان تعیین می کنید به اندازه بودجه بندی هایی نمی باشند که در عمل به آن نیاز دارید و معمولا بودجه ای که در عمل به آن نیاز پیدا خواهید کرد در بسیاری از موارد بیشتر از بودجه ای می باشد که به آن نیاز دارید!) از این رو همیشه به این نکته توجه داشته باشید که مرحله تعیین کردن بودجه بندی مرحله بسیار مهم و اساسی است که شما باید برای تعیین کردن بودجه حتما به آن توجه کنید. اگر بتوانید برای تجارتتان و کارهایی که قرار است انجام دهید یک بودجه بندی درست تعیین کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید و فراموش نکنید یک تجارت تنها در صورتی می تواند موفق شود که بتواند از نظر مالی توانایی تامین کردن بودجه اش را داشته باشد در غیر این صورت با شکست مواجه خواهد شد! پس تامین بودجه های مناسب برای کار و نوشتن آن بخش از طرح تجاری که مربوط به بودجه بندی است اهمیت بسیار زیادی در تجارت شما دارد.

مرحله پنجم: طرح را تکمیل کنید و با جزئیات بیشتری بنویسید!

 

اکنون نوبت به مرحله ای رسیده است که شما باید سعی کنید تا طرحی را که نوشته اید تکمیل کنید و به شیوه ای آن را بنویسید که جزئیات طرح کاملا مشخص شود. این مرحل دیگر مانند یک مرحله تکمیلی برای بخش های قبلی است. شما در این مرحله تلاش می کنید تا طرح را کامل کنید. به عبارت دیگر از آنجایی که در مرحله های قبلی کلیات مربوط به طرح را نوشته اید، در این مرحله تنها کاری که باید انجام دهید این است که طرح را به طور کامل تکمیل کنید و به آن جزئیاتی را اضافه کنید. این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است تجارت هایی که در مرحله نوشتن کلیت طرح توجیهی موفق عمل می کنند دیگر می توانند به راحتی جزئیاتی را که مربوط به طرح می باشد نیز بنویسند. به عبارت دیگر تجارت هایی که بدنه و کلیات اصلی کار را انجام داده اند به هنگام نوشتن جزئیات طرح دیگر به مشکلی بخورد نمی کنند. این در صورتی است که اگر شما برای طرح خودتان یک مقدمه خوبی ننوشته باشید ممکن است برایتان دشوار باشد که به سراغ جزئیات این طرح بروید. تحقیقات نشان داده است که شما در این مرحله باید سعی کنید تا بر اساس حقیقت ها و واقعیت هایی که در این زمینه وجود دارند و کاملا ملموس می باشند شروع به نوشتن طرح کنید و سعی کنید تا از هیچ کدام از جزئیاتی که در این زمینه وجود دارد غالف نشوید چون غافل شدن از جزئیات در این بخش می تواند منجر به وارد آمدن لطمات جبران ناپذیر به کل طرح و حتی به بدنه اصلی آن شود!

مرحله ششم: با انجام دادن برخی اصلاحات، متن و نوشته نهایی را آماده کنید

 

در این مرحله شما باید سعی کنید تا برخی از اصلاحاتی را که فکر می کنید باید بر روی طرح انجام بگیرد انجام دهید و بر این اساس سعی کنید تا نوشته نهایی این طرح را آماده کنید. انجام دادن این کار ممکن است برای شما کمی زمانبر باشد اما باید به خاطر داشته باشید که هرچقدر که بر روی این طرح توجیهی زمان بگذارید به هیچ عنوان زمانتان را به هدر نداده اید و نه تنها وقتتان را تلف نکرده اید بلکه می توان گفت برای بخش های بعدی کار تجارتتان اعتبار بیشتری کسب کرده اید. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید این طرح توجیهی را مورد بررسی های بیشتر وبیشتر انجام دهید و سعی کنید قبل از این که آن را بنویسید؛ کاملا مشخص کنید که هدفتان از انجام دادن این کار چیست. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. شما باید سعی کنید تا هنگامی که طرح توجیهی اصلی را می نویسید کار را به گونه ای سازماندهی کنید که به راحتی بتوانید نتیجه مطلوبی را که می خواهید از آن بگیرید و این موضوع بسیار مهمی است. به عبارت دیگر طرح توجیهی که شما می نویسید باید به گونه ای باشد که شما این توانایی را داشته باشید که به راحتی بتوانید با خواندن این طرح توجیهی آن طور که باید و شاید از آن نتیجه گیری کنید که کار باید به چه شیوه ای انجام شود. در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی برایتان ایجاد شود که منجر به از بین رفتن بخش زیادی از توانایی های شما و همچنین هزینه ای که می خواهید بکنید بشود.

به هنگام نوشتن طرح توجیهی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 

همان طور که در گذشته بیان شد، شما برای این که طرح توجیهی مناسبی داشته باشید باید تمام تلاشتان را بکنید تا بتوانید اطلاعاتی را برای خودتان فراهم کنید که با توجه کردن به این اطلاعات بتوانید آن طور که باید و شاید کارتان را انجام دهید. طرح توجیهی طرحی است که شما را توجیه می کند که می توانید کاری را که در تجارتتان درنظر گرفته اید انجام دهید از این رو باید برای شما اهمیت زیادی داشته باشد. برای نوشتن طرح توجیهی سه نکته بسیار مهم است که شما باید حتما به آن ها توجه کنید:

نکته اول: با خودتان روراست باشید!

شما برای این که یک طرح توجیهی بنویسید باید سعی کنید تا صداقت داشته باشید و با خودتان روراست باشید. تحقیقات نشان داده است تجارت هایی که سعی می کنند در تمام مراحل طرح توجیهی خودشان را آن طور که هستند ببینند نسبت به تجارت هایی که این کار را انجام نمی دهند بسیار موفق تر می باشند. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید نسبت به این طرح صداقت داشته باشید. شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا بدون توجه کردن به این که ممکن است داشتن این صداقت کار دستتان بدهد سعی کنید تا با تمام توان ین طرح را به گونه ای که شایسته است بنویسید بدون این که به خودتان دروغ گفته باشید. تجارت های زیادی هستند که در بخش های مختلف نوشتن این طرح با خودشان صداقت ندارند و بنابراین در بسیاری از موارد به خودشان دروغ می گویند. شما نباید از این گونه تجارت ها باشید. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید صداقت را در کارتان داشته باشید و باید سعی کنید تا جایی که می توانید بدون این که کوچکترین بزرگبینی در کار بکنید این طرح را همانطوری که هست بنویسید. تحقیقات نشان داده است داشتن صداقت در کار باعث می شود که تجارت ها بتوانند در کار نوشتن طرح موفق تر عمل کنند. در صورتی که شما با خودتان صداقت نداشته باشید مجبور می شوید که یک تصور غیر عادی و غیرواقعی را از خودتان ارایه کنید و همین موضوع باعث می شود که نتوانید کار را به شیوه ای که می خواهید انجام دهید و بنابراین در مرحله های بعدی که مربوط به آزمایش کردن و انجام دادن جنبه های عملی کار می شود بدون تردید با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. بنابراین صادق باشید!

نکته دوم: از تجارتتان انتظارات عجیب و غریب و رویایی نداشته باشید!

نکته دیگری که باید به هنگام نوشتن طرح توجهی به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تا از تجارتتان انتظاراتی عجیب و غریب و یا رویایی نداشته باشید. این موضوع بسیار مهم است و شما برای این که بتوانید یک طرح توجیهی موفق بنویسید باید سعی کنید تا این انتظارات دور از ذهن را از تجارت خودتان دور کنید. تحقیقات نشان داده است داشتن انتظارات دور از ذهن و عجیب و غریب از تجارتتان منجر به این می شود که شما دور از واقعیت فکر کنید. تعداد زیادی از کارآفرینان وجود دارند که چنین انتظاراتی از تجارتشان دارند و به همین دلیل در بسیاری از موارد نمی توانند آن طور که باید و شاید کارشان را به پیش ببرند. شما نباید از این دست افراد باشید. وقتی که شما به عنوان یک کارآفرین تجارت خودتان را تاسیس می کنید باید به جای این که به این فکر کنید که چه کارهای می توانید بکنید بدون این که حقیقت و واقعیت را درنظر بگیرید؛ باید به این فکر کنید که چه کارهایی از دست شما ساخته است که با توجه به بودجه ای که برای تجارتتان وجود دارد می توانید انجام دهید! این موضوع بسیار مهمی است که بدانید تجارتی که دارید با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید می تواند چه کارهایی انجام بدهد و سپس سعی کنید تا بر این اساس طرح مورد نظر خودتان را بنویسید به جای این که فکر کنید که دوست دارید چه کارهایی انجام دهید! بدون تردید در ذهن هر کارآفرینی رویاهایی وجود دارد که دوست دارد تا به آن ها برسد ولی درک کردن این حقیقت مهم ترین موضوع برای نوشتن یک طرح توجیهی موفق می باشد که همه تجارت ها باید به آن توجه داشته باشند!

نکته سوم: در جمع آوری کردن داده ها دقیق باشید!

مهم ترین ویژگی که طرح توجیهی شما باید داشته باشد (علاوه بر این که باید حقیقی و واقعی باشد) این است که دارای دقت زیادی باشد. به عبارت دیگر وقتی که شما طرح توجیهی می نویسید باید سعی کنید تا این کار را با دقت بسیار زیادی انجام دهید به این دلیل که اگر در کارتان دقتی به خرج ندهید ممکن است این موضوع به ضرر شما تمام شود و برایتان مشکلات جدی ایجاد کند. تحقیقات نشان داده است انجام دادن این کار همچنین می تواند منجر به این شود که شما شکست هایی پی در پی بخورید و حتی در برخی از موارد ممکن است کل تجارت شما نابود شود! به عنوان مثال در صورتی که شما نتوانید برای خودتان یک برنامه ریزی دقیق بر اساس دقیق ترین اطلاعات داشته باشید نمی توانید انتظار داشته باشید که به نتیجه مطلوب برسید. از این رو داشتن یک برنامه ریزی دقیق برای کار عاملی است که می تواند منجر به موفقیت شما در کار شود. تحقیقات نشان داده است وقتی که شما اطلاعات درست و دقیق را برای تجارتتان ارایه نکنید نمی توانید نتیجه گیری های درست را هم بکنید و بنابراین طرح توجهی که می نویسید بدون تردید ایراد خواهد داشت و از حقیقت و واقعیت دور خواهد شود. بنابراین برای این که بتوانید یک طرح توجیهی موفق داشته باشید باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید اطلاعاتی که در این زمینه در اختیارتان قرار می گیرد دقیق باشد. شما باید سعی کنید تا بر اساس اطلاعات دقیق که در این زمینه دارید طرح را بنویسید چون در غیر این صورت ممکن است به هنگام نوشتن این طرح برایتان مشکلات زیادی ایجاد شود و در نتیجه تجارتتان با شکست روبرو شود. پس به هنگام نوشتن طرح دقیق باشید!

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ دو شنبه 8 آذر 1400برچسب:, توسط رایان بهروزی
معرفی پرفروش ترین کتاب های انتشارات کلید پژوه (دسته کتاب های اقتصاد و مدیریت) معرفی پرفروش ترین کتاب های انتشارات کلید پژوه (دسته کتاب های روانشناسی) نکات مهم در نگارش بیزینس‌پلن یا برنامه کسب‌وکار طرح توجیهی کسب و کار : راهنمای مراحل تهیه و نوشتن طرح توجیهی چیست 100توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش دوم) 100 توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش اول) 4 ويژگي كه براي انتخاب نام برندتان بايد در نظر داشته باشد! 9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید. چگونه در هشت قدم آسان یک برنامه تجاری ساده بنویسید! طرح توجیهی چگونه نوشته می شود؟ طرح توجیهی چیست 20 دلیلی که باید بیزینس پلن داشته باشید طرح تجاری چگونه می تواند منجر به افزایش میزان سرمایه شرکت شما شود؟ می خواهید برای شرکتتان یک بیزنس پلن بنویسید؟ بیزینس پلن چیست و اجزای آن کدامند؟ مرحله های نوشتن یک طرح تجاری (بیزنس پلن) کدامند؟ انواع بیزنس پلن ها کدامند؟
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک